سرور مجازی لهستان با ترافیک نامحدود

۸ سرویس متداول شرکت های میزبانی وب

[ad_1]

با فراگیر شدن اینترنت و رشد وسیع کسب و کارهای آنلاین، شرکت های میزبانی وب یا به اصطلاح هاستینگ نیز بیشتر می شوند. وجود صدها شرکت میزبانی وب و پلن های مختلفی که هر کدام ارائه می دهند، انتخاب را برای کاربران گیج کننده و سخت می کند.

در این مقاله  سرویس های مختلفی که شرکت های میزبانی وب ارائه می دهند و ویژگی های مربوط به هر سرویس لیست شده است:

هاست اشتراکی

در هاست اشتراکی چندین مشتری از یک سرور برای هاستینگ سایت شان استفاده می‌کنند. این مشتری ها امکانات سخت افزاری و نرم افزاری سرور را بطور مشترک استفاده می کنند و سایت های همه‌ی آن ها روی همین سرور قرار می گیرد. هر مشتری براساس پلن خریداری شده، بخشی از منابع سرور را در اختیار دارد.

مزیت هاست اشتراکی هزینه کم این سرویس می باشد، با پرداخت هزینه کمی سایت شما در یک سرور قدرتمند البته با چندین سایت دیگر قرار می گیرد. در هاست های اشتراکی ممکن است مشکلات سایر سایت‌(ها) باعث اختلال در عملکرد سرور و سایت شما شود.

این سرویس برای سایت‌های شخصی، کسب و کارها و شرکت های کوچک و متوسط که نیاز های میزبانی محدودی دارند مناسب است.

نمایندگی هاست

هاست نمایندگی

نمایندگی هاست بطور کلی یک اکانت هاست اشتراکی با ابزارهای مازادی است که     امکان فروش مجزا هاست را فراهم می کند. سرویس نمایندگی دارای کنترل فنی    بیشتری توسط کنترل پنل برای مدیریت وبسایت ها می‌باشد و شما از طریق اکانت  نمایندگی می توانید چندین هاست مجزا با دسترسی های مستقل و پلن های مختلف  ایجاد کنید.

شرکت میزبانی وب مسائل پشتیبانی فنی شما و مشتریانتان را بررسی و رفع می کند،  در نتیجه بدون نیاز به دانش فنی می‌توانید خدمات حرفه‌ای در زمینه میزبانی وب ارائه  دهید.

همچنین در صورت تمایل می توانید برای نمایندگی dns اختصاصی تنظیم کنید و با  تعریف dns  ها بر روی نام دامنه شرکت، هاستینگ مستقلی ایجاد نموده و بدین صورت  نام میزبانی وب اصلی شما نیز مشخص نخواهد ‌بود.

هاست وردپرس

هاست وردپرس

با افزایش محبوبیت وردپرس بعنوان یک سیستم مدیریت محتوا رایگان، بسیاری از شرکت های میزبانی وب سرویسی بعنوان “هاست وردپرس” را ارائه می دهند.

بطور خلاصه، شرکت میزبانی وب نصب و راه اندازی وردپرس را بر روی هاست در صورت تمایل کاربر انجام می‌دهد و تمهیدات امنیتی را جهت جلوگیری هکرها به وبسایت ها اعمال می کند.

میزبانی ابری

میربانی ابری از جدیدترین تکنولوژی های میزبانی وب است که صدها سرور مجزا در کنار همدیگر بصورت همزمان کارکرده و مانند یک سرور قوی بنظر می‌رسد. سرویس ابری مناسب وبسایت هایی است که به منابعی بیشتر از آنچه میزبانی وب در اختیار آن ها قرار می دهد احتیاج دارند.

مزیت هاست ابری این است که در صورت کمبود منابع، مدیران هاستینگ می توانند براحتی منابع سخت افزاری و نرم افزاری مورد نیاز را اضافه کنند، اگر وبسایت شما بصورت غیر معمولی به ترافیک بیشتری از پلن تعریف شده نیاز داشته باشد، می‌توانداین ترافیک را مصرف کند، بدون اینکه سایت از دسترس خارج شود.

هزینه این سرویس ها نیز بر اساس میزان استفاده از منابع تعیین می شود.

سرورمجازی

سرور های مجازی(vps) با استفاده از نرم افزارهای مجازی ساز بر روی یک سرور اختصاصی ایجاد می شوند و بصورت چندین سرور مجزا عمل می کنند. در سرور مجازی نیز مانند هاست اشتراکی منابع یین کاربران تقسیم می شود اما تعداد کاربران در هاست اشتراکی بمراتب بیشتر است  و در سرور مجازی این تعداد تا حد زیادی محدود شده است.

استفاده از سرور مجازی مشکل تاثیر منفی سایر وبسایت های موجود در سرور بر روی سایت شما را تا حد‌زیادی برطرف کرده و نیاز به پرداخت هزینه بالای سرور اختصاصی نیز نمی باشد.

سرور مجازی مناسب شرکت ها و وبسایت هایی است که امکانات مورد نیازشان از طریق هاست اشتراکی تامین نمی شود و به منابع بیشتری یا  پیشنیازهای امنیتی و نرم افزاری خاص  نیاز دارند. سرور مجازی امکان اجرا، نصب و قابلیت کنترل نرم افزارها مانند یک سرور واقعی را در اختیار کاربر قرار می دهد، اما به دلیل آن‌که چندین vps  بر روی یک سرور اختصاصی وجود دارند، توانایی ها و امکانات پردازشی، حافظه، پهنای باند و … آن محدودتر است.

هزینه سرور مجازی وابسته به میزان منابع سخت افزاری Ram  و Cpu مورد نیاز متفاوت می باشد.

سرور اختصاصی

سرور اختصاصی

زمانیکه شما یک سرور اختصاصی در اختیار دارید، بدین معناست که شما یک سرور فیزیکی از میزبانی وب اجاره نموده‌اید و کل منابع سرور در اختیار شما خواهد بود.

سرور اختصاصی از امنیت و اطمینان بیشتری برخوردار می باشد و انعطاف پذیری وبسایت یا وبسایت های مشتری را افزایش می دهد.

با داشتن سرور اختصاصی دیگر شما نگران مشکلات سایر سایت ها بر منابع  و یا تاثیر منفی آن ها در سرعت سایتتان نخواهید بود. از دیگر مزیت های  این سرویس می توان به پهنای باند وسیع، سرعت بالا، دسترسی کامل برای مدیریت سرور نام برد.

برای سایت های سنگین یا پربازدید و یا سایت هایی که نیاز به پیشنیازهای امنیتی و نرم افزاری خاص دارند این سرویس بهترین انتخاب می‌باشد.

اجاره فضای رک (Co-Location)

 

با انتخاب این سرویس، فضای رک در یک دیتاسنتر جهت نگهداری سخت افزار به شما اختصاص داده می شود. دیتاسنتر تجهیزات مرتبط مانند سیستم های مخابراتی، ارتباطی، امنیت فیزیکی، برق، خنک کننده و اینترنت پرسرعت را تامین می کنند. مسئولیت نرم افزاری سرور، ذخیره سازی داده ها، پشتیبان گیری اطلاعات برعهده شما می باشد و در صورت خراب شدن سخت افزار شما مسئول جایگزینی سخت افزار جدید و بازگردانی بکآپ و راه اندازی سرور می باشید.

سرویس شخصی (Self Service)

سرویس شخصی

در این سرویس کلیه اقدامات را خودتان انجام می دهید. خرید سرور، نصب و تنظیمات نرم افزاری، آماده سازی فضای اتاق (با تجهیزات ارتباطی ،سیستم تهویه، خنک کننده و …)  و دردسترس بودن سیستم ها را بصورت مداوم بررسی کنید.

برخی از مواردی که در طراحی ابن سرویس لازم است در نظر بگیرید:

فضای مرکز داده

خنک کننده

سیستم های برق رسانی(بهمراه برق پشتیبان)

پهنای باند

سخت افزار سرور

مدیر سیستم

امنیت داده و پشتیبان گیری

و …

مانند سرویس اجاره فضای رک احتمالاّ این سرویس فراتر از محدوده آنچه شما می خواهید به عنوان یک صاحب کسب و کار آنلاین انجام دهید می باشد.

هاست | نمایندگی | هاست وردپرسسرورمجازی | سرور اختصاصی | دامنه

[ad_2]

لینک منبع