ادوبی کانکت بستری مناسب برای آموزش آنلاین

سلام و عرض ادب خدمت تمامی کاربران عزیزم نوین بلاگ امید وارم در عالی ترین حالت خودتون باشید ، همه ما از اوضاع اخیر کشور و جهان خبر داریم ، کرونا یا همون کویید 19 باعث شده که از تمام کارامون عقب بمونیم ، نه بتونیم سرکار بریم و نه به درس و دانشگاه و آموزشا و کلاس هامون برسیم . چند ماهی میشه که بیشتر آموزش ها سمینار ها و دوره های آموزشی به صورت آنلاین شده و خیلی از آموزش ها بر بستر یکی از معروف ترین سیستم های برگذاری وبینار یعنی ادوبی کانکت انجام میشه امروز اومدیم باهم در باره این سیستم بیشتر بدونیم .

اهمیت آموزش های آنلاین ؟ ادوبی کانکت و تاریخچه آن ؟ امکانات ادوبی کانکت ؟ چرا سرور مجازی و اختصاصی برای ادوبی کانکت ؟ بهترین سرور برای ادوبی کانکت چیست ؟

با ما همراه باشید

اهمیت آموزش های آنلاین :

آموزش آنلاین یکی از اساسی ترین مسائلی که حدالعقل امروزه نمیتوانیم از آن بگذریم و نادیده بگیریمش . کرونا با اون همه بدی که داشت یک نکته خوب داشت اینکه ما بیشتر با فضا های آنلاین و آموزش های آنلاین آشنا بشیم ، مسئله ای که دیر یا زور تمام دنیا درگیر آن می شدند فقط این بیماری باعث شد سرعت و فراگیری آن خیلی بیشتر شود .

اگر بخواهیم از اهمیت و مزیت های آموزش آنلاین بگیم خوب میشه یک پست آموزشی تخصصی درباره آن نوشت ولی به چند تا مهم ترین مزیت های آموزش آنلاین اینجا اشاره میکنیم .

اولین مزیتی که آموزش آنلاین برای ما داشت این بود که در هر زمان و هر مکانی دسترسی به آموزش و کلاس های آموزشی رو داریم همچنین لازم نیست برای شرکت در یک وبینار و یا کلاس خاص مسیر های طولانی را طی کنیم .

آموزش های آنلاین علاوه بر اینکه وقت زیادی رو برای ما ذخیره میکنند باید بگم که هزینه زیادی رو هم برای ما ذخیره میکنند ، همینطور که میدونیم هزینه دوره ها و آموزش های غیر حضوری و آنلاین بسیار پایین تر از دوره های حضوری هستش و خوب اینم یکی دیگه از مزیت های آموزش های آنلاین هستش .

انعطاف پذیر بودن آموزش های انلاین یکی از مهم ترین مزیت های آموزش های آنلاین هستش ، ما میتوانیم در هر زمینه و برای هر کاری از آموزش های انلاین و بستر های وبینار استفاده کنیم ، مثلا همینطور که میشه از آموزش آنلاین برای درس و دانشگاه استفاده کرد از همین سیستم برای آموزش های فنی ، موسیقی ، موفقیت و.. هم استفاده کرد .

قراره باهم با یک بستر امن و مطمئن و حرفه ای برای آموزش آنلاین آشنا بشیم پس بزن بریم .

ادوبی کانکت و تاریخچه آن :

خوب بریم سراغ یکی از بهترین نرم افزار ها و وبسرویس های برگذاری وبینار ها و آموزش های آنلاین ، ادوبی کانکت که شاید امروزه خیلی اسم اون رو شنیده باشیم ، بزن بریم ببینیم اصلا تاریخچه این برنامه چیه و از کجا اومده .

خوب ادوبی کانکت یا ماکرومدیا قدیم یک نرم افزار قوی برای آموزش های آنلاین و از راه دوره ، که بیشتر برای کنفرانس های تحت وب از اون استفاده میکنن ، شاید تعجب کنید که این برنامه از اول ساخت کمپانی ادوبی نبوده ، برنامه ادوبی کانکتی که ما الان باهاش سر و کار داریم توسط یک استارت آپ به نام Presedia ساخته شده که یک برنامه برای تبدیل ادوبی فلش به پاورپوینت بود و یک ماژول آموزشی هم داخلش به کار رفته بود .

کمپانی ماکرومدیا استارت آپ Presedia خرید و به محصول این استارت آپ یک جزء کنفرانس اینترنتی اضافه کرد که اسمش رو گذاشته بود Breeze Live این برنامه نسخه های زیادی ازش منتشر شد که در آخر به یک برنامه با چند بخش مختلف با عناوین ارائه دهنده ، آموزش ، جلسه و.. تبدیل شد و کمپانی ادوبی اون رو به عنوان ادوبی کانکت معرفی کرد . ادوبی کانکت سه بخش اصلی داره که اونو برای همه ما خاص کرده ، بخش وبینار ، بخش یادگیری و بخش جلسات .

از توانایی های این برنامه در ادامه میگیم پس تا آخر با ما همراه باش .

امکانات و توانایی های ادوبی کانکت :

خوب در بالا با خود برنامه ادوبی کانکت و تاریخچش آشنا شدیم ، حالا قراره از امکاناتش و توانایی هاش بگیم ، از ادوبی کانکت میشه برای هر چیزی استفاده کرد ، آموزش آنلاین ، کوییز ، برگذاری رویداد و سمینار و خیلی چیزای دیگه از امکانت پایه نرم افزار ادوبی کانکت هستش .

توانایی های ادوبی کانکت :

  • مدیریت کامل صدا ، تصویر ، چت ها و.. در بین سمینار و برگذارکننده و دانشجو ها
  • امکان استفاده از تخته وایت برد و درج مطالب در صفحه اصلی برای کاربران
  • ابزار حرفه ای کمک آموزشی برای آموزش بهتر ، ابزاری مانند تخته وایت برد ، پخش کننده فایل های pdf و فایل های تصویری و صوتی و ویدئویی
  • برگذاری نظرسنجی و نمایش آمار دقیق در نمودار های مختلف
  • اتصال و استفاده سریع حتی با اینترنت های نسبتا ضعیف و متوسط
  • امکان مدیریت کامل بر ورود و خروج کاربران به کلاس و…
  • استفاده از امکان ضبط ویدئو های آموزشی و کلاس ها و قرار دادن برای دانلود
  • کاملا شخصی سازی شده ، چیدمان ابزار های بر اساس سلیقه شخصی
  • مشاهده کامل افراد حاضر در کلاس و جدا سازی اساتید از دانشجویان یا هنرجویان
  • ابزاری برای پرسش و پاسخ و چت به صورت خصوصی
  • برنامه ای همه کاره ، قابلیت اجرا در تمامی سیستم عامل ها و سیستم ها
  • قابلیت به اشتراک گذاشتن صفحه کامپیوتر و یا گوشی موبایل به صورت آنلاین
  • و…

همینطور که مشاهده کردید امکانات این برنامه فوق العاده زیاد هستند ، ولی برای داشتن همچین فضایی نیاز به یک سرور مجازی و یا سرور اختصاصی داریم ؟ حالا چرا ؟

چرا از سرور مجازی و یا اختصاصی استفاده کنیم :

همه ما میدونیم که کلاس های آنلاین این نکته را ایجاب میکنند که تعداد زیادی از کاربران به صورت همزان به سیستم و نرم افزار ادوبی کانکت متصل شوند ، و از آن طرف اگر ادوبی کانکت به روی سیستم شخصی متصل شده باشد به دلیل کمبود منابع و یا محدود بودن اینترنت های خانگی هنگ میکند و کاربران و خود شخص برگذار کننده به مشکل بر میخورند . در این زمان است که سرور های مجازی و یا اختصاصی به ما کمک میکنند ، سرور ها با توجه به منابع بالا و بستر اینترنت اختصاصی و.. نسبت به کامپیوتر های شخصی برتری دارند ، باعث می شوند تا مشکلات هنگ کردن و کمبود منابع برای برگذار کننده و کاربرانش پیش نآید . از طرفی حجم زیاد کاربران به روی یک خط نیاز به پهنای فوق العاده زیادی دارد که قطع و وصل نشود و یا تصویر و صوت مشکلی نداشته باشد ، و خوب همه ما میدونیم که تنها سرور های مجازی و اختصاصی هستند که پهنای باند فوق العاده بالایی دارند .

همچنین سرور مجازی به ما این امکان را میدهد که اگر بخواهیم فایلی را داخل برنامه آپلود کنیم سرعت بالا تری داشته باشیم و یا اگر بخواهیم جزوه و یا ویدئویی را دانلود کنیم بهره وری بهتری داشته باشیم .

ما شاهد این موضوع هستیم که گاهی برخی از وبینار ها ویا کلاس ها ممکن است ساعت ها طول بکشد و خوب ما برای اینکه در بین این کلاس و یا وبینار قطع و وصلی نداشته باشیم باید به دنبال یک ارتباط پایدار باشیم که خوب بازم میرسیم به سر بحثمون که همون سرور های مجازی /اختصاصی هستند .

ولی خوب حالا چه سروری برای ما مناسب است ؟

سرور مناسب ادوبی کانکت :

در بخش قبل به اهمیت سرور مجازی / اختصاصی برای برگذاری کلاس ها و یا سمینار های انلاین اشاره کردیم ، خوب ولی انتخاب یک سرور خوب هم خودش یک مرحله مهمه ، باتوجه به اینکه ما در ایران زندگی میکنیم و خوب اگر رویدادی هم برگذاری کنیم بیشتر شرکت کنندگان ایرانی هستند ما باید سروری رو انتخاب کنیم که کمترین پینگ رو داشته باشه ، و این یعنی استفاده از سرور های مجازی / اختصاصی ایران ، نوین وی پی اس یکی از برترین ارائه دهندگان سرور های مجازی و اختصاصی با 10 سال سابقه درخاشن برای شما پیشنهاد ویژه ای داره .

سرور مجازی ایران

سرور مجازی ایران مناسب برای کاربرانی است که نیاز به راه اندازی استارتاپ ها یا نگهداری وب سایت و فایلهای خود در داخل ایران می باشد  به خصوص این پکیج ها  برای حفظ کیفیت از هارد های اینتر پرایز  بهره می برد . سرعت لود شدن صفحات و ریموت و سرعت دانلود  در سرور مجازی ایران برای کاربران ایرانی به دلیل فاصله جغرافیایی بسیار کم و در واقع عدم  وجود فاصله سریعتر میباشد این سرعت لود شدن صفحات و تصاویر حتی سرعت دانلود  در مواردی به بیش از ۴ برابر سریع تر از وب سایت های مشابه و هاست شده روی سرور های خارجی نیز میرسد . بنا بر این بسیاری از وب سایت ها سرویس دهندگان یا مشترکین عادی  ترجیح میدهند تا وب سایت های سرویس دهنده خود را به داخل کشور انتقال داده و از سرور مجازی ایران استفاده کنند . با توجه به توضیحات ارائه شده تصمیم گرفتیم لوکیشن کشور عزیزمان ایران  از دیتاسنتر اسیاتک در خدمت شما باشیم

نوین ترین خدمات سرویس دهی و میزبانی در مجموعه نوین وی پی اس

0 دیدگاهبستن دیدگاه‌ ها

ارسال دیدگاه

عضویت در خبرنامه

آخرین پست ها و مقالات را در ایمیل خود دریافت کنید

ما قول می دهیم که اسپم ارسال نشود :)