در رابطه با ربات های معامله گر بیشتر بندایم

سلام و عرض ادب خدمت تمامی کاربران عزیزم نوین بلاگ امید وارم در عالی ترین حالت خودتون باشید آیا تا به حال اسم ربات های معامله گر را شنیده اید ؟ کاربرد های هوش مصنوعی در ترید کردن چیست ؟  آیا میتوان به این ربات ها اعتماد کرد ؟ این ربات ها از کجا می فهمند که چیکار بکنند ؟ و…

ما در این مقاله به جواب این دست سوالات می پردازیم. چه بهتر که دانش هایمان را با هم به اشتراک بزاریم. در این روز ها همه به دنبال افزایش سرمایه خود هستند یکی از این روش ها ترید کردن یا به اصطلاح ساده تر معامله کردن هست که می تواند سهام یا ارز دیجیتال یا اوراق و… باشد .

ربات های معامله گر

افراد کم تجربه وحتی افراد حرفه ایی به دنبال ربات هایی هستند که به طور خودکار ازجانب یک انسان به معامله میپردازند .این ربات با استفاده از الگوریتم های خاصی که از پیش تعیین شده است به معامله یا همان خرید و فروش می پردازند . اینکه آن ها چه زمانی و چطوری تشخیص بدهند که کدام سهم را به طور مثال خریده یا بفروشند به اصطلاح دیگر این کار برعهده الگوریتم هاست .

این ربات ها از نظر هزینه دو دسته اند ، برخی از آن ها رایگان هستند . اما بقیه با توجه به امکانانتی که در اختیار می گذارند هزینه دارند . آن ها می توانند بهترین عملکرد را نشان دهند ویا اینکه میتوانند از عملکرد معامله گران حرفه ایی تقلید کنند.

اکسپرت (EA) دقیقا چیست؟

Expert Advisor  نرم افزار یا رباتی است که داده های قیمت را در بازار دنبال می¬کند و سپس آنها را تجزیه و تحلیل می¬کند تا تصمیم بگیرد چه زمانی و چه موقعیتی برای ورود و خروج از معامله مناسب است.

بازار فارکس

بازار فارکس به عنوان بزرگ ترین بازار دنیا شناخته شده که روزانه بالای پنح تریلیون دلار گردش مالی دارد . در بازار فارکس میتوان سهام های آمریکا، تمام جفت ارزها، ارزهای دیجیتال، طلا، نفت، شاخص های بورس و هزاران موارد دیگر را معامله کنید .

اکسپرت فارکس

اکسپرت یا ربات معامله گر خودکار در بازار فارکس برنامه ای است که قادر به انجام هر گونه اقدام تحت دستورالعمل یک معامله گر، بدون دخالت مستقیم او، همه کارها به طور اتوماتیک انجام میگیرند و به همین دلیل به اکسپرت ها، سیستم های معامله گری مکانیکی نیز گفته می شود. شما به سادگی میتوانید یک اکسپرت سود ده را بر روی سیستم خود نصب کنید که به سرور های کارگزار متصل میشود و بر اساس استراتژی های از پیش تعیین شده شروع به خرید و فروش میکند.

این ربات ها در نرم افزار متاتریدر ۴ استفاده میشوند تحت زبان برنامه نویسی mql4 که توسط سازندگان این پلتفرم توسعه یافته است نوشته میشوند.

 

 

مزیت این ربات ها

        این ربات ها به دور از احساسات انسانی مثل ترس ، طمع و… هستند و فقط بر پایه‌ی الگوریتم بهترین عملکرد را میتوانند داشته باشند  و خسته نمی شود .

        این ربات ها میتوانند از هوش مصنوعی استفاده کنند و بر اساس شاخص های تکنیکال بهترین نتیجه را بگیرند .

        این ربات ها داده ها را در کسری از ثانیه تحلیل می کند و از تحلیل ها بهره می برد .

        اکسپرت ها می توانند تجربیات شما را به صورت برنامه های نرم افزاری در هنگام معامله در نظر بگیرن و از آن هم استفاده کنند .

این ربات ها در زمانی که بازار ها هیجانی عمل میکنند شاید زیاد مفید نباشد . چون این ربات ها صرقا بر اساس تحلیل ها تصمیم میگیرند . همچنین آنها ممکن است ارتباطشان با سرور قطع شود و عملا از کار بیوفتند ، خب میتوان گفت اینا از معایب این ربا ها هستند

 

انواع ربات های معامله گر فارکس

1. اکسپرت های معامله گر ( خودکار )

2. اکسپرت های دستیار ( نیمه خودکار )

1- کسپرت های معامله گر ( خودکار ) فارکس معمولا با شرتایط و الگوریتم هایی که در برنامه نویسی ربات  نوشت شده ، معامله میکند . افراد مبتدی فکر میکنند که این ربات های اتوماتیک یا اتوتریدر معجزه میکنند اما اینگونه نیست . اگر شرط ها و الگوریتم هایی که برای ربات نوشته شده سود ده باشد ، این ربات یک اکسپرت سود ده است ولی در غیر اینصورت خیر ( پس باید در نظر بگیریم که این ربات ها براساس الگوریتم های تکنیکال درستی نوشته شده باشد تا سود بدهد) .

شما می توانید اکسپرت های معامله گر فارکس با قیمت های مختلفی به فروش می رسد از قیمت های پایین تا چند هزار دلار  خریداری کنید و بعد از آن که کارتان با اکسپرت تمام شد می توانید آن را در سایت های مختلف بفروشید .

نکاتی که بهتر است قبل خرید این اکسپرت ها بدانید :

 

        نتایج تست و سابقه عملکرد چند ماه اخیر آن اکسپرت را حتما ببیند و بر اساس گفته های دیگران خرید نکنید .

        آن را ابدیت نگه دارید و از پشتیبانی آن مطلع باشید تا در صورت بروز مشکل ، آن را با پشتیبانی مطرح کنید .

        دانستن شرایط ایده آل برای فعالیت اکسپرت ها مانند : مقدار بالانس ، نوع حساب و…

2- اکسپرت های دستیار ( نیمه خودکار )  فارکس برای معامله های با هزینه های بالا  بسیار مفید است چون از سرعت و دقت بیشتری برخوردار است .  این اکسپرت ها توانایی برای مقایسه ورود یا خروج از معاملات و توانایی تحلیل چارت را ندارند  و به صورت دستیار عمل میکنند . اگر شما از اکسپرت های دستیار فارکس استفاده کنید خیلی راحت و دقت و سرعت بالا می توانید اینگونه موارد را انجام دهید . به طور مثال می‌توانید مشخص کنید اگر اندیکاتور RSI یک دارایی به زیر ۳۰ رسید، خرید انجام شود.

ربات‌های معاملاتی با تکیه بر قوانین

این ربات های وابسته به الگوریتم های ریاضی می توانند هم‌زمان از چندین اندیکاتور برای تحلیل تکنیکال و تصمیم‌گیری برای خرید و فروش استفاده کنند . پرکاربرد ترین اندیکاتورهای تکنیکال که در برنامه نویسی ربات‌ها استفاده می‌گردد شامل: میانگین حرکتی، اُسیلاتورها و اندیکاتورهای روند هست . به طور مثال ربات فارکس با استفاده از شاخص Average Directional Movement است. یک ربات فارکس می‌تواند به شیوه طراحی گردد که با سیگنال اندیکاتور ADX مبنی بر صعودی بودن روند وارد معامله خرید گردد و با سیگنال روند نزولی اندیکاتور ADX، معامله فروش را باز کند . اما بعضی از ربات‌ها هم با تحلیل فاندامنتال کار می‌کنند که بسیار پیچیده‌تر هستند

چگونگی ارزیابی ربات معاملاتی فارکس

از آن‌جایی که ربات‌ها اساساً اکسپرت‌های معاملاتی هستند، به سادگی با پلتفرم متاتریدر قابل آزمایش هستند و میتوان با نتایج گذشته آن ها را آزمود . بسیاری از ارائه دهندگان ربات‌های فارکس این کار را انجام داده و نتایج را در اختیار معامله‌گران قرار داده‌اند، بنابراین می توانید رباتی که با اهداف معاملاتی شما متناسب است انتخاب کنید. معیارهایی که باید در نظر گرفته شود: سوددهی، نسبت سود به زیان، بازدهی و حداکثر افت سرمایه است، این‌ها مهم‌ترین معیارهای ارزیابی هر استراتژی معاملاتی به شمار می‌روند.

اکسپرت های فارکس

همانطور که گفته شد بعضی از این ربات ها رایگان هستند که شاید خیلی از ربات های رایگان برای معاملات با حجم بالا به دلیل سود یا زیان بالا مناسب نباشد . شاید بهتر است سرمایه داران این بازار از ربات هایی که کمی مطمئن تر هستند استفاده کنند .

تعدادی از ربات های رایگان :

1 BF Scalper EA

این اکسپرت فارکس بر اساس بریک آوت قیمت روی اندیکاتور بولینگر باند کار میکنه.

·        استاپ لاس بین 20 تا 60 پیپ تعیین میشود .

·        تایم فریم مورد استفاده این ربات فارکس 15 دقیقه است

 

RSP 2 EA

اکسپرت RSP 2 وقتی بازار نوسان شدیدی داره این ربات به کار می افته و با استاپ لاس و تریلنگ استاپ سود میگیرد .

با جفت ارز یورودلار امتحان شده است.

 

 

3. Digger EA

اکسپرت Digger این ربات با دو روش کار می کند ، اولی کم ریسک است و با استاپ لاس کار می کند ولی روش دوم ، استاپ لاس غیر فعال است و از تکنیک های مارتینگل و گرید و میانگین گیری استفاده می کند.

 

        تایم فریم 15 دقیقه

        حداقل حجم معامله 0.01$

        جفت ارزهای توصیه شده ، یورو/دلار ، پوند/دلار ، دلارکانادا/آمریکا و دلارنیوزلند/آمریکا

 

بعد از دریافت ربات چه کنیم ؟

خوب عموما برای استفاده از ربات باید یک سیستم در اختیار داشته باشیم که 24 ساعته روشن باشه و بهمون خدمات بده ، و صد درصد بهترین گذینه ای که به ذهن هر کاربری میرسه استفاده از سرور های مجازی هستش ، مجموعه ما به شما پیشنهاد میکند که از سرور های خارج و با کیفیت نوین وی پی اس استفاده کنید و با خیال راحت به معاملات مالی خود در بازار بورس جهانی بپردازید

و در آخر …

در پایان امیدوارم این مقاله برای شما مفید و کاربردی بوده باشه . پیشنهاد مجموعه‌ ما این است که قبل از خرید یا دانلود رایگان این اکسپرت ها قطعا از مفید بودن آن اطمینان حاصل کنید و در کل آن را زیر نظر خود داشته باشید ، هرچقدر هم که هوشمند باشند اما در آخر ربات اند و برا پایه ی الگوریم های ریاضی نوشته شدند .

0 دیدگاهبستن دیدگاه‌ ها

ارسال دیدگاه

عضویت در خبرنامه

آخرین پست ها و مقالات را در ایمیل خود دریافت کنید

ما قول می دهیم که اسپم ارسال نشود :)