رمز ارز چیا یا همان Chia Network که با اختصار XCH نشان داده می‌شود یکی از پر سر و صداترین ارزهای دیجیتالی است که در چند وقت گذشته بحث‌های زیادی پیرامون آن شنیده‌ایم. خب بیایید ابتدا بفهمیم که چه کسی خالق چیا است! این پروژه در ابتدا توسط برام کوهن (Bram Cohen) مؤسس اصلی شبکه بزرگ بیت تورنت پایه‌گذاری شد. چندین دلیل برای محبوبیت بالای چیا در بین علاقه‌مندان به رمز ارزها می‌توان آورد. دلایلی که بدون شک نظر هرکسی را به سمت خودش جلب می‌کند.

تفاوت رمز ارز چیا با سایر ارز های دیجیتال

یکی از جالب‌توجه ترین دلایل محبوبیت Chia Network نحوه استخراج آن‌ها می‌باشد. اگر نگاهی به بیت کوین و اتریوم داشته باشید و نحوه استخراج آن‌ها را بررسی کنید متوجه مشکلات بسیاری در این پروسه می‌شوید. مشکلاتی که امروزه بسیاری از خالقان رمز ارزهای جدید با تمرکز بر روی آن قصد دارند پله‌های موفقیت را سریع‌تر از هر رمز ارز دیگری طی کنند.

Chia Network

بیت کوین و اتریوم به‌عنوان شبکه نسل اول بلاک چین برای استخراج به کارت‌های گرافیک و پردازنده‌های قدرتمندی نیاز دارند. کارت‌های گرافیک و دستگاه‌های ASIC که از آن‌ها برای استخراج رمز ارزها استفاده می‌شود خوره انرژی هستند! به‌نوعی باید گفت که استخراج این رمز ارزها مشکلات بسیار زیادی را برای محیط زیست به همراه دارد.

همان‌گونه که در توضیحات فوق نیز اشاره کردیم این مشکلات دقیقاً همان چیزی هستند که امروزه بسیاری از رمز ارزهای نسل سوم شبکه بلاک چین بر روی آن ها تمرکز دارند. رمز ارزهای جدیدی همانند چیا با دانستن چنین موضوعاتی همواره تلاش می‌کنند که نه تنها ارزش خود را افزایش دهند، بلکه فرآیند استخراج را بسیار بهینه‌تر کنند.

برخلاف بسیاری از ارزهای دیجیتالی که امروزه بسیار محبوب هستند چیا برای استخراج به کارت‌های گرافیک نیاز ندارد! رمز ارز چیا با سیستم خاص و منحصربه‌فرد خود هارد دیسک‌ها را هدف اصلی و بهترین سخت‌افزار برای استخراج در نظر گرفته است. با نگاهی به مصرف برق کارت‌های گرافیک و هارد دیسک‌ها قطعاً متوجه این موضوع می‌شوید که برای استخراج Chia Network به انرژی بالایی نیاز ندارید.

روش استخراج ارز دیجیتال Chia Network

همان‌طور که بارها به آن اشاره کردیم برای استخراج رمز ارز چیا ما به هارد دیسک‌ها نیاز داریم. به عبارتی اصلی‌ترین نیاز چیا حافظه خالی و پایداری این حافظه است که به‌مرور زمان پاداش‌هایی را در قالب چیا در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد. گفتنی است برای افزایش سرعت استخراج نوع هارد دیسک نیز مهم است، زیرا هارد دیسک‌های ssd از سرعت بسیار بالایی برخوردار هستند.

خب تا به اینجای توضیحات فهمیدیم که رمز ارز چیا چه تفاوتی با دیگر ارزها داشته و برای استخراج آن باید از چه سخت‌افزاری استفاده کرد. اما هم‌اکنون می‌خواهیم توضیحاتی ساده و قابل درک نسبت به شیوه استخراج ارائه دهیم. پیش از هر چیزی ما به یک رایانه شخصی قدرتمند با یک هارد دیسک با ظرفیت بالا نیاز داریم.

پس از اتصال رایانه به شبکه بلاک چین و شروع به استخراج چیا، هارد دیسک شما به‌صورت مستقیم به بخش‌های مختلفی تقسیم می‌شود؛ بخش‌هایی که تمامی آن‌ها را می‌توان به بخش‌بندی زمین‌های کشاورزی تشبیه کرد. در هر بخش چندین دانه یا همان چیا کاشته می‌شود که به‌مرور زمان و با انجام پردازش‌های مختلف این دانه‌های دیجیتالی شما رشد کرده و سپس شبکه به‌صورت کاملاً اتوماتیک آن‌ها را برداشت می‌کند. پاداش ارائه شده همیشه ممکن است ثابت نباشد و شبکه رمز ارز چیا یا همان Chia Network گاها جوایزی را برای کاربرانش در نظر بگیرد.

شیوه استخراج به گونه‌ای است که بسیاری از کاربران آن را کشاورزی دیجیتال می‌دانند و از آن به‌عنوان استخراج یاد نمی‌کنند. پس به خاطر داشته باشید برای شروع به استخراج رمز ارز چیا نیازمند یک رایانه قوی با حجم بالای از هارد دیسک‌ها نیاز دارید.

رمز ارز Chia Network و بحران کمبود هارد دیسک

گرچه پیدایش ارز دیجیتال چیا باعث شد که گیمر ها نفس راحتی بکشند و امیدوار باشند که قیمت کارت‌های گرافیک اندکی کاهش پیدا کند؛ اما شیوه استخراج چیا و استفاده آن از هارد دیست باعث شد که بسیاری از افراد در کشورهای مختلف سراسر جهان به سمت خرید انواع هارد دیسک‌ها بروند.

Chia Network

همین موضوع یکی از اصلی‌ترین دلایل گرانی هارد دیسک‌ها می‌باشد. بیشترین سهم از خرید هارد دیسک‌های بازار به‌دست چینی‌هاست که حتی گفته می‌شود هارد های بسیاری از شرکت‌های را پیش‌خرید کرده‌اند و برای هر هاردی قیمت بسیار بالایی پرداخت می‌کنند.

به‌نوعی تنها راه مقابله با این کمبود افزایش تولید هارد در شرکت‌های مختلف می‌باشد که در غیر این صورت و با افزایش ارزش چیا شاهد کمبود هارد در نقاط مختلف جهان خواهیم بود.

از طرفی نکته‌ای که توجه ما را به خود جلب می‌کند کمبود انواع حافظه‌های جانبی همراه با هارد دیسک‌ها می‌باشد! رمز ارز چیا برای استخراج به هیچ‌گونه سیستم پیچیده‌ای نظیر دستگاه‌های ماینر نیاز ندارد؛ به همین دلیل در آینده‌ای بسیار نزدیک نه تنها در رایانه‌های شخصی بلکه می‌توان به کمک اسمارت فون ها نیز به استخراج چیا پرداخت!

بهترین و کم هزینه ترین روش استخراج چیا

چندین روش مختلف برای ماین کردن رمز ارز چیا وجود دارد. یکی از بهترین آن‌ها را می‌توان استفاده از سرورهای مجازی و یا همان vps ها دانست. به کمک وی پی اس ها شما می‌توانید که بدون هیچ‌گونه محدودیتی در هر زمینه‌ای مقرن به صرفه‌ترین رایانه‌ها را برای استخراج چیا تهیه کنید. این موضوع به قدری در بین علاقه مندان به استخراج چیا محبوب شده است که شرکت بزرگ آمازون آمادگی خود را برای ارائه سرورهای ابری اختصاصی استخراج چیا اعلام کرده است.

بااین‌وجود کاربران ایرانی می‌توانند با تهیه سرورهای ابری و مجازی قدرتمند از شرکت نوین وی پی اس به استخراج رمز ارز چیا بپردازند. لازم به ذکر است که سرورهای نوین وی پی اس دارای هارد دیسک‌های حجیم هستند که زمینه استخراج این ارز دیجیتال را به‌راحتی فراهم می‌کنند. نکته‌ای که سرورهای ما را از سایر شرکت‌ها متمایز می‌سازد نوع هارد دیسک‌ها می‌باشد؛ هارد دیسک‌هایی از نوع ssd و nvme که بهترین بستر استخراج را برای شما فراهم می‌سازند.

علاوه بر این همراه با هارد دیسک‌های حجیم نوین وی پی اس، کاربران به پردازنده‌هایی قدرتمند نیز دسترسی خواهند داشت. با یک حساب سرانگشتی متوجه خواهید شد که تهیه این سرورها برای استخراج رمز ارز چیا بهترین راه ممکن برای استخراج این ارز دیجیتال می‌باشد. بهتر است این فرصت را از دست نداده و پیش از ایجاد تغییرات در قیمت سرورها اقدام به خرید سرور مجازی موردنیازتان کنید.

0 دیدگاهبستن دیدگاه‌ ها

ارسال دیدگاه

عضویت در خبرنامه

آخرین پست ها و مقالات را در ایمیل خود دریافت کنید

ما قول می دهیم که اسپم ارسال نشود :)