اورسل کلاهبرداری مدرن سرویس دهنده ها

سلام و عرض ادب خدمت تمامی کاربران عزیزم نوین بلاگ ، امید وارم مثل همیشه عالی باشید ، شاید در قدیم کلاهبرداری ها به صورت فیزیکی بود مثلا گران فروشی یا کم فروشی و یا اصلا یک جنس درجه سه رو به جای جنس درجه یک به ما میفروختن که خوب تشخیص این موضوع آنچنان سخت نبود و اگر کمی دقیق می شدیم خیلی سریع این موضوع رو متوجه میشدیم، ولی امروزه کلاهبرداری ها رنگ و بوی جدیدی گرفتند و بیشتر در فضای سایبری کشور مشاهده میشوند ، بگذریم ، اگر بخوایم در مورد تمام کلاهبرداری ها صحبت کنیم خیلی طولانی میشه و از حوصله جمع خارجه .

اما امروز میخوایم باهم در مورد اورسل صحبت کنیم !! پس با ما همراه باشید .

اورسل OverSell چیست  ؟

همینطور که بهتر میدونید خیلی از وبسایت ها و هاستینگ ها تبلیغاتی مبنی بر این دارند که سرور و یا هاست با منابع اختصاصی به فروش میرسانند ، اما خوب همیشه نمیشه به این تبلیغات اعتماد کرد .

اگر بخوایم خیلی ساده اورسل OverSell رو تعریف کنیم میتونیم بگیم فروش بیشتر از ظرفیت واقعی سرور ، اگر بخوام برای شما یک مثال بزنم میتونم به این اشاره کنم که ما یک سرور داریم با رم 12 ولی با اورسل این سرور را به عنوان یک سیستم با رم 16 میفروشیم که در نتیجه میشه بی کیفیت بودن سرور و…

پس میشه نتیجه گرفت که اورسل یعنی ارائه منابع کاملا غیر حقیقی و اسمی به طوری که 10 گیگ رم اورسل شاید به اندازه یک گیگ رم واقعی قدرت نداشته باشه .

اطلاعات تکمیلی اورسل OverSell؟ 

خوب بالا تر به این اشاره کردیم که اورسل یعنی چی ، امید وارم توضیحات کامل باشه ، شاید سوالی که براتون پیش اومده باشه این باشه که….

اورسل فقط برای سرور ها می باشد ؟ خوب باید بگم که اورسل برای تمام پرامتر ها مانند پهنای باند ، رم ، پردازنده ، ظرفیت پورت و… میتواند باشد

اورسل فقط برای سرور ها می باشد ؟ خیر اورسل تنها برای سرور نیست بلکه از اورسل در هاست و.. هم استفاده می شود .

آیا این کار از طرف فروشنده و میزبان ما کلاهبرداری است؟ فروش هاست و یا سرور اورسل به کاربر در صورتی که بگویم منابع اختصاصی به کاربر ارائه میدهیم و یا تضمین سرعت و کیفیت سرور های اختصاصی را بدهیم خوب معلومه که کاملا غیر قانونی و کلاهبرداری هستش.

خوب حالا که مفهوم کلی اورسل رو متوجه شدیم پس حتما متوجه قیمت های پایین برخی از هاستینگ ها شدید .

در حالت عادی هیچ راه حلی وجود نداره که متوجه بشیم سروری که خریداری کردیم اورسل شده هست یا نه ، تنها راه اینه که از سرعت کیفیت و.. سرور و یا هاستمون متوجه این موضوع بشیم که خوب اینم کار آسونی نیست .

اورسل و مشکل برای میزان دهنده :

خوب روش اورسل کردن همیشه به ضرر مشتری نیست و در بعضی مواقع ممکنه ضررات خیلی زیادی رو به سرویس دهنده تحمیل کنه ، همینطور که میدونید سیستم های کامپیوتری حتی موبایل و.. وقتی ظرفیت و قدرت رم کم بیارند از هارد نیرویی برای جبران میگیرن که به آن swap هم میگن . ولی خوب هممون میدونیم که یک هارد هرگز قدرت و سرعت به اندازه یک RAM رو نداره و باعث میشه سرعت اون سیستم به صورت خیلی عجیبی کند بشه  و این عامل میتونه  در دراز مدت در بحث سرور و میزبانی به دلیل درگیری بالای هارد برای تعمین کمبود منابع بسوزه و این مشکل با این قیمت دلار و.. میتونه یک ضرر درست حسابی برای میزبان دهنده باشه .

خوب ممکنه با خودمون بگیم که هارد های nvme ( که به صورت کامل در پست قبلی درباره آن توضیح دادیم ) سرعت بسیار بالایی دارند و خوب میتونه روش اورسل روش جواب بده ؟ خوب باید بهتون بگم که شاید بشه مشکل سرعت رو حل کرد ولی طول عمر فوق العاده پایین میاد و اون سرعت و کیفیت اصلی خودش رو از دست میده .

بیشتر سرویس دهنده های ایرانی از مجازی ساز vmware استفاده میکنند که این امکان رو به سرویس دهنده ها میدهند که به راحتی اورسل کنند که این مجازی ساز نسبت به سایز مجازی ساز ها مزایای خودش رو به سرویس دهنده ارائه میدهد .

اورسل مجاز با سی پنل :

خوب جالبه بدونید که فقط در یک جا اورسل مجازه ، اورسل در نمایندگی ( رسلیر ها و.. ) سی پنل لینوکس کاملا مجازه و این قالبیت توسط خود کمپانی سی پنل به کاربرانش ارائه می شود ، اگر بخوایم کامل توضیح بدیم از حوصله این مقاله خارج میشه ولی خوب بهتره بدونیم که اورسل در نمایندگی ها به چه صورت است ، اورسل به شما این قابلیت رو میدهد که به تعداد پنل دلخواهتون و حجم دلخواهتون به کاربرانتون در نمایندگی خود سرویس ارائه بدهید ، برای مثال شما پنل نمایندگی 1 گیگابایت نوین وی پی اس را خریداری کرده اید ، در حالت غیر اورسل شما میتوانید تا ظرفیت 1 گیگابایت سرویس ارائه بدهید ، مثلا 2 اکانت 500 مگابایتی و یا 10 اکانت 100 مگابایتی ولی در در حالت اورسل که خود سی پنل این مجوز را به ما میدهد شما میتوانید هرظرفیتی که دوست داشتید پنل تولید کنید و تا زمانی که ظرفیت اصلی شما یعنی همان 1 گیگابایت تکمیل نشود هیچ مشکلی برای شما پیش نمی آید و اگر مقدار فضای شما که همان 1 گیگابایت می باشد پر شود کافیت که ظرفیت خود را افزایش دهید .

با واقعیت رو به رو بشیم !!

خوب وقتشه که با واقعیت رو به رو بشیم ، باید بدونیم که هیچ ارزونی بی علت و هیچ گرونی بی حکمت نیست ، نوین وی پی اس از معدود سرویس دهنده هایی است که از مجازی ساز KVM استفاده میکند که خوب جالبه بدونیم در این مجازی ساز نمیشه اورسل کرد و اگر همچین کاری انجام بشه کنترل کل سرور از دست خارج خواهد شد .

یکی از سوالات پر تکرار کاربران ما این بود که چرا قیمت سرور با رم یک گیگ از شما بیشتر از قیمت سرور با همین اطلاعات در برخی از سرویس دهنده های دیگر است ، که خوب تصمیم گرفتیم با تولید این محتوا پاسخ سوالات شمارا بدهیم . در واقع نوین وی پی اس قیمت حقیقی سرور با این منابع را ارائه داده است .

ما به شما ضمانت میدهیم که تمامی سرویس های مجموعه بزرگ نوین وی پی اس از منابع کاملا اختصاصی پشتیبانی میکند .

نوین ترین سرویس دهنده با 10 سال سابقه فعالیت ، نوین وی پی اس در خدمت شماست

0 دیدگاهبستن دیدگاه‌ ها

ارسال دیدگاه

عضویت در خبرنامه

آخرین پست ها و مقالات را در ایمیل خود دریافت کنید

ما قول می دهیم که اسپم ارسال نشود :)