تاثیر هاست بر سئو وبسایت

 

سلام و عرض ارادت خدمت تمام دوستان باحال نوین وی پی اس ای ، امید وارم مثل همیشه حالتون عالی باشه ، همانطور که میدانیم هاست فضایی از یک سرور در وب است که محتوای وب‌سایت در آن به منظور دسترسی عموم قرار داده می‌شود. زمانی که وارد یک سایت را در مرورگر می شویم، محتوایی که نمایش داده همان اطلاعات موجود درهاست می باشد. در این مطلب به تاثیر هاست در سئو سایت خواهیم پرداخت و بررسی می کنیم که میزبانی وبسایت تا چه حد در سئو سایت تاثیرگذار است.

 

سئو

سئو مخفف عبارت Search Engine Optimization است که کلمات معادلی چون SEO یا بهینه سازی موتور جستجو دارد که همگی آنها به یک معنی می باشند. سئو را مي‌توان مجموعه‌اي از روش‌ها براي تغيير استراتژيک وب سايت‌ها دانست. اين فرآيند به بيان مهمترين عوامل مرتبط صفحه و افزايش اهميت آن در صفحه نتايج جستجو است.

اقداماتی که موجب بهبود رتبه و جایگاه کلمات کلیدی سایت در نتایج جستجوی موتورهای جستجوگر بخصوص گوگل انجام می‌شود، سئو می‌گویند. این مجموعه اقدامات در دو قالب کلی سئوی داخلی و سئوی خارجی مطرح می‌شوند که هرکدام اهمیت بالایی دارند.

 

تاثیر هاست بر سئو سایت

هاست به‌صورت کاملاً مستقیم تأثیری در سئو سایت ندارد اما موضوعی که حتماً باید به آن توجه داشته باشید این است که هاست به‌صورت غیرمستقیم تأثیر بسیار زیادی داشته و نباید از آن غافل شد، به عبارت دیگر می توان گفت میزبانی سایت ابزاری برای پیاده سازی سئو بهتر است.

سایتی که می‌خواهد نتیجه خوبی در سئو به‌دست آورد، باید بر روی‌هاست قرار داشته و وضعیت مواردی نظیر سرعت، امنیت، پایداری و سازگاری روی سایت تأثیر زیادی خواهند داشت.

این هم در نظر بگیرید که اگر هاست شما نامناسب باشد چه اتفاقی برای سایت شما رخ خواهد داد و همچنین کاربرانی که وارد سایت شما می‌شوند، خواهد ماند یا از سایت شما خارج می‌شود و دیگر باز نخواهد گشت.

https://novinvps.com/blog/wp-content/uploads/2021/02/%D8%B1%D8%A7%D8%A8%D8%B7%D9%87-%D8%B3%D8%A6%D9%88-%D9%88-%D9%87%D8%A7%D8%B3%D8%AA-%D8%AD%D8%B1%D9%81%D9%87-%D8%A7%DB%8C.jpg

پارامتر های مهم تاثیر گذار

سرعت

تقریبا مهمترین و اصلی ترین پارامتر سرعت سایت است. همین سرعت به عوامل متعددی بستگی دارد که ما در اینجا به عواملی مانند برنامه نویسی وب سایت و طراحی سایت که بهینه بودن آن تاثیر زیادی دارد. سرعت سرور تاثیر مستقیمی بر سرعت سایت شما دارد، نه به این معنی که صرفا سخت افزار قوی مثل CPU داشته باشید، سرور سریع مستلزم مورد توجه قرار دادن فاکتور های زیادی مثل کانکشن سرعت بالا، پهنای باند مناسب سرور و از تعداد مهمتر بار ترافیک کنترل شده کل سایت ها و موارد بیشمار دیگری خواهد بود.

سرعت ‌هاست مدت زمان لازم برای بارگذاری سایت و مدت زمان لازم برای پاسخگویی به مخاطبان سایت را تعیین می‌کند. هرچه سرعت ‌هاست پایین‌تر باشد، مدت زمانی که کاربر باید منتظر بالا آمدن سایت باشد بیشتر خواهد شد. اگر مدت زمان لازم برای بالا آمدن سایت بیش از حد باشد. این مسئله به‌صورت مستقیم بر رتبه سایت در گوگل تأثیر می‌گذارد.

این نکته را در نظر داشته باشید که هیچی کسی برای سایت های کند صبر نمی کند، حتی گوگل!

Uptime / Downtime

مهمترین وظیفه شرکت های ارائه دهنده خدمات هاست آپ تایم است، یعنی سرور همیشه روشن و در دسترس باشد. بنابراین اگر لحظاتی از روز قطعی داشته باشد اصلاً برای اعتبار یک سایت و کسب و کار مناسب نیست. به خصوص وب‌سایت‌های فروشگاهی که با هر لحظه قطعی می‌توانند چندین مشتری را از دست بدهند. به همین دلیل یکی از پارامترهای مهم در انتخاب سرور، آپتایم یا پایداری سرور است.

در حقیقت آپ تایم توانایی سرور را در اداره و اجرای وب سایت نشان می دهد. آپتایم پاین لطمه زیادی به سئو سایت میزند، جدا از اینکه بازدیدکنندگان را از دست میدهید، گوگل را هم نا امید میکنید. اطمینان حاصل کنید که ارائه دهنده هاستینگ شما حداقل 99 درصد آپتایم داشته باشد تا سایت را همیشه در حالت فعال قرار دهد.

محل سرور

مکان سرور هم تاثیر زیادی بر سرعت دارد. اگر غالب کاربران سایت شما ایرانی باشند بهتر است سروری ایرانی انتخاب کنید. فاصله جغرافیایی بین بازدید کنندگان و وب سرور هرچقدر کمتر باشد سرعت دسترسی به داده ها و سرعت لود سایت بالا تر خواهد بود.

محل سرور برای مخاطبان محلی اهمیت بالایی دارد اما شبکه توزیع محتوا CDN با ورود خود توانست یک شبکه محلی جهانی به وجود آورد. موتورهای جستجو مکان سرور میزبان را مورد ارزیابی قرار می دهند و هرچه سرور به محل مخاطبان شما نزدیک تر باشد احتمال نمایش در صفحات نتایج جستجو بالا می رود.

حتما در نظر داشته باشید که محل فیزیکی سرور وب سایت شما می تواند روی رتبه SEO شما تاثیر زیادی بگذارد.

Ip سرور و تاثیر بر سئو سایت

نکته مهمی که باید به آن توجه کنید IP هاست می باشد که  ممکن است سایتی در همین آدرس IP اسپم شده باشد و یا در لیست سیاه گوگل قرار گرفته باشد، این قضیه به ضرر سایت شما تمام شده و ربات های گوگل با دید مثبتی به سایت شما نگاه نخواهند کرد.

امنیت سرور ها

امنیت سرور ها، دیگر گزینه ای است که بر روی سئو تاثیر دارد. با انتخاب یک سرویس میزبانی وب خوب در برابر بدافزارها، هرزنامه ها، حملات DDOS و سایر تهدیدات سایبری ایمن باشید. برا اطمینان از برقراری چنین شرایطی در سایت حتما نسبت به  تهیه یک گواهینامه SSL اقدام کنید.

داشتن گواهینامه امنیتی SSL یکی از ملزومات سئو برای موتورهای جستجو مانند گوگل است که در رتبه بندی سایت شما اثر فراوانی دارد. این گواهی امنیتی اعتماد به برند شما را افزایش می دهد، زیرا مردم به دنبال فعالیت در فضاهای ایمن می باشند.

 

جمع بندی

این موضوع برای گوگل اهمیت بالایی دارد که سرعت دسترسی کاربران به یک سایت در حد ایده آلی باشد. این شرایط موجب می شود تا بازدیدکنندگان به راحتی و با سرعت بالا با وب سایت شما کار کنند. این موضوع نیز بصورت مستقیم بر روی کاهش نرخ فرار از سایت تاثیر گذاشته و موجب بهبود تجربه کاربری وب سایت خواهد شد. در انتها توصیه می کنیم اگر بخش قابل توجهی از کاربران و بازدیدکنندگان سایت تان از داخل کشور هستند از هاست ایران برای میزبانی وب سایت خود بهره بگیرید.

0 دیدگاهبستن دیدگاه‌ ها

ارسال دیدگاه

عضویت در خبرنامه

آخرین پست ها و مقالات را در ایمیل خود دریافت کنید

ما قول می دهیم که اسپم ارسال نشود :)