سرور های مناسب برای کالی لینوکس

سلام و عرض ادب خدمت تمامی کاربران عزیزم نوین بلاگ ، امید وارم مثل همیشه عالی باشید ، خوب بیشتر ما عاشق فضای امنیت و هک و نفوذ هستیم و این رو هم میدونیم که سیستم عامل خاص خودش رو داره ، سیستم عاملی که به ما تمام امکاناتی که نیاز داریم رو بدون چون و چرا در دسترس قرار بده ، صد درصد این سیستم عامل ویندوز نیست ، تو این پست قراره باهم با سیستم عامل کالی لینوکس آشنا بشیم .

کالی لینوکس چیست ؟ قابلیت های این سیستم عامل چیه ؟ و بهترین سرور برای استفاده از این سیستم عامل چیه ؟ تو این پست به تمام این سوال ها پاسخ میدهیم .

 

لینکوس و تاریخچه ی آن :

بهتره که اول از تاریخچه ی لینکوس شروع کنیم و در ادامه با کالی لینوکس آشنا بشیم ، لینوکس در اوایل تولد خود اصلا به عنوان یک سیستم عامل ارائه نشد ، اگر بخوام ساده بگم لینوکس یک هسته مرکزی برای اشتراک گذاشتن کد های برنامه نویسی بود که برنامه نویس ها و متخصصین امنیت و نفوذ از این هسته استفاده میکردند .

ولی نمیشد فقط به عنوان یک هسته مرکزی ادامه داد باید لینوکس گسترش پیدا میکرد و همین باعث شد که در سال 1993 یک نسخه به عنوان سیستم عامل لینوکس منتشر شد و در دسترس دوستداران آن قرار بگیرد .

شاید فکر کنید که لینوکس سیستم عامل محبوبی نیست ولی باید بگم که سخت در اشتباه هستید و این سیستم عامل از محبوبیت فوق العاده بالایی بین کاربران و علاقمندان برخورداره ، از ویژگی های جذاب این سیستم عامل میشه به آزادبودن و رایگان بودن اون اشاره کرد .

لینوکس یک سیستم عامل اوپن کد یا متن باز هستش و این یعنی که کاربران و تمام مردم به هسته مرکزی آن دسترسی دارند و همین نکته باعث شد که توسعه سیستم عامل لینوکس فوق العاده سریع انجام بشه تازه این سیستم عامل نسبت به مکینتاش و ویندوز که رایگان نبودن یک مرحله جلو تر بود و این باعث شد که محبوبیت آن چندین برابر شود .

متن باز بودن سیستم عامل لینکوس باعث شد که توزیع های متفاوت و زیادی از آن منتشر شد که هر کدوم از اونها ویژگی های خاص خودشون رو داشتن و برای یک هدف خاصی توسعه داده شدند ، ولی چون هسته مرکزی آن ها یکی بود از لحاظ قدرت ، این توزیع ها باهم تفاوت آنچنانی نداشتند ما در این پست با توزیعی به نام کالی لینوکس آشنا خواهیم شد .

کالی لینوکس چیست ؟ 

بالا تر به این نکته اشاره کردیم که توزیع های مختلفی از لینوکس توسط اشخاص و یا شرکت ها و.. ارائه شده که میتونیم به عنوان مثال به اوبونتو ، فدورا ، اوپن سوزه و.. اشاره کرد ولی خوب توزیعی که با اون قراره آشنا بشیم کالی لینوکس هستش .

سیستم عامل کالی لینوکس که بیشتر ما به عنوان سیستم عامل امنیت اون رو میشناسیم  یک توزیع از سیستم عامل لینوکس هستش که بر پایه دبیان طراحی شده است ، هدف اصلی طراحی و توسعه سیستم عامل کالی لینوکس برای انجام عملیات های تست نفوذ و شناسایی نقاط آسیب پذیری انواع سیستم های کامپیوتری و.. بود ، اگر بخوایم به نسل قبل از کالی لینوکس نگاهی داشته باشیم ، متخصصین امنیت و هکرها برای انجام تست ها و نفوذ های خود از توزیع بک ترک لینوکس، استفاده میکردند . اما با معرفی کالی لینوکس، بیشتر متخصصین هک و امنیت به سمت کالی لینوکس اسباب کشی کردند و این شد پایان تست نفوذ و امنیت بک ترک .

کالی لینوکس از صد ها ابزار جذاب با کارایی بالا برای انجام تست امنیت و نفوذ به سیستم های کامپیوتری سرور ها و.. استفاده میکنه ، که هر کدوم از این ابزار ها ویژگی های خاص خودشون رو دارند ، این سیستم عامل هم برای هکر ها ابزار های فوق العاده ای رو اماده کرده و هم برای متخصصین حوزه امنیت ، هممون میدونیم که همیشه بهترین دزد همیشه بهترین نگهبانه ( البته هیچ جسارتی به دوستان امنیت کار و هکر ها نشه این فقط یک اصلاح بود )

برخی از ابزار های مهم کالی لینوکس :

گفتیم که کالی لینوکس دارای برنامه ها و ابزار های فوق العاده ای برای متخصصین امنیت هستش که همین باعث شده این سیستم عامل محبوبیت بیشتری داشته باشه ، خالی از لطف نیست که با تعدادی از این ابزار ها آشنا بشیم :

Aircrack-ng : ابزاری جهت شنود و شکستن کلمه عبور در ارتباطات وایرلس

Burp Suite : ابزاری جهت نفوذ به سیستم های مبتنی بر وب که از پروتکل HTTP استفاده می کنند

Wireshark : ابزاری جهت تحلیل و آنالیز بسته ها در پروتکل های شبکه

Sqlmap : ابزاری برای تست نفوذ از طریق تزریق کد sql

Owasp Zap : شناسایی آسیب پذیری ابزارهای مبتنی بر وب

Metasploit : محیطی برای کد نویسی و ساخت ابزار های هک و نفوذ

Maltego : ابزاری جهت شناسایی و جمع آوری اطلاعات قبل از انجام عملیات هک و نفوذ

John the Ripper : ابزاری برای شکستن کلمه های عبور

Information Gathering : مجموعه ای از ابزار ها جهت جمع آوری اطلاعات از قربانی

Web Application : ابزاری جهت تست نفوذ به برنامه های کاربردی مبتنی بر وب

Reporting Tools : ابزارهایی جهت گزارش گیری و جمع آوری اطلاعات

Stress Testing : مجموعه ابزاری برای آورلود کردن و تست بار سیستم

Reverse Engineering : مجموعه ابزاری جهت انجام مهندسی معکوس در سیستم ها

Sniffing/Spoofing : مجموعه ابزاری جهت انجام شنود و انجام حملات جعل هویت

Exploitation Tools : ابزاری جهت اجرای کدهای هک و نفوذ و Exploit

Wireless Attacks : مجموعه ابزاری جهت حمله به تاسیسات و شبکه های وایرلس

Vulnerability Analysis : آنالیز و تحلیل نقاط آسیب پذیری سیستم و جمع آوری اطلاعات

با تعدادی از ابزار های سیستم عامل کالی لینوکس آشنا شدیم و حتما متوجه شدید که این سیستم عامل چه قدرتی داره ، و اگر از این سیستم عامل به روی یک سرور فوق العاده قوی استفاده بشه ، چه قدرتی رو تجربه خواهیم کرد ، ولی خوب باید درست انتخاب کنیم . در ادامه با بهشت لینوکس باز ها آشنا خواهیم شد

بهترین سرور برای کالی لینوکسی ها :

خیلی وقته که بسیار از کاربران و علاقمندان به حوزه امنیت و تست نفوذ از سرور های مختلف برای انجام فعالیت های خود استفاده میکنند ، خوب انتخاب یک سرور مناسب هم برای این سری از کارها همیشه آسون نبوده ، اول از همه باید بدونیم که سرور ما قابلیت نصب و راه اندازی کالی لینوکس رو داره یا نه ؟ اگر این مشکل رو نداشتیم باید به مراحل بالاتر هم فکر کنیم و یک سری آینده نگری ها هم داشته باشیم .

جالب بدونیم که بیشتر دیتاسنتر های جهان مثل هنتزر آلمان و.. با انجام برخی از فعالیت ها مانند نت اسکن و pentest مشکل دارند و به اصطلاح abuse ارسال میکنند که این باعث میشه کاربر ها نتوانند فعالیت خود را ادامه دهند .

بهتره با واژه ابیوز abuse هم آشنا بشیم ، ابیوز به زبان فارسی یعنی استفاده نادرست و یا غیر قانونی به صورت عمدی ، به عنوان یک متخصص امنیت باید بدونیم که سروری که ابیوز برای ما ارسال کنه به درد فعالیت ما نمیخوره ، پس باید یک انتخاب بهتر داشته باشیم .

سرور هلند بهشت لینوکس باز ها :

مجموعه نوین وی پی اس این فضا رو برای شما دوستان مهیا کرده است که از سروری استفاده کنید که هیچ مشکلی را برای شما ایجاد نکند ، پیشنهاد ما به شما سرور مجازی هلند نوین وی پی است ، این سرور کاملا مناسب برای انجام فعالیت های نت اسکن pentest است و هیچ گونه ابیوز ی رو برای شما ارسال نمیکند .

سرور مجازی هلند :

سرویس های SSD مورد استفاده از سری دیتاسنتر ادیشن INTEL SSD Datacenter Edition بهره میبرند که کیفیت بسیار بالایی نسبت به دیگر SSD درایو های موجود در بازار را دارند . یکی از تفاوت های عمده این سرور ها سرعت هارد بسیار بالای آن می باشد . این سرویس ها مناسب برای کسانی هست که نیاز به هارد بسیار پرسرعت و پردازش سریع دارند لازم به ذکره تمامی سرورها بر پایه مجازی ساز KVM با قابلیت تحویل آنی پس از پرداخت راه اندازی شده اند که با منابع کاملا اختصاصی در خدمتتون خواهیم بود

0 دیدگاهبستن دیدگاه‌ ها

ارسال دیدگاه

عضویت در خبرنامه

آخرین پست ها و مقالات را در ایمیل خود دریافت کنید

ما قول می دهیم که اسپم ارسال نشود :)