بایننس (Binance ) چیست؟ تاریخچه این صرافی

صرافی بایننس در حال حاضر یکی از بزرگ‌ترین پلتفرم‌هایی‌ست که معامله‌گران در آن به تریدینگ یا معامله‌گری می‌پردازن. تو این پست آموزش ثبت نام و چگونگی معامله کردن در این صرافی رو با هم یاد می‌گیریم. ارزهای دیجیتال باعث شده مرزهای جغرافیایی و محدودیت‌ها به میزان زیادی از بین بروند و معامله‌گران از کشورهایی مانند ایران که دسترسی محدودی به سیستم‌های پرداخت و مالی دارند بتوانند از بازار این ارزها سود بدست آورند.

 

بایننس (Binance ) چیست؟

بایننس نام یک اکسچینج چینی هست که با عضویت تو سایتش میتونید به خرید و فروش ارزهای دیجیتال بپردازید و یک trader بشید. تعداد ارزهایی که توی بایننس پشتیبانی میشه خیلی زیاده و دایره انتخاب وسیعی خواهید داشت. صرافی بایننس در حال حاضر یکی از بزرگ‌ترین پلتفرم‌هایی‌ست که معامله‌گران در آن به تریدینگ یا معامله‌گری می‌پردازند

بایننس در میان معامله‌گران ایرانی هم بیشترین محبوبیت را دارد و با وجود تحریم‌ها، همچنان هزاران معامله‌گر ایرانی در این صرافی فعالیت می‌کنند. ساخت حساب در سایت بایننس کاملاً رایگان است و در کمتر از چند دقیقه انجام می‌شود.

 

معرفی صرافی بایننس

این صرافی در سال ۲۰۱۷ افتتاح شد، اما خیلی سریع رشد کرد و رقبای قدرتمند خود را پشت سر گذاشت. حجم معاملات روزانه بایننس به‌طور میانگین به بیش از ۱۸ میلیارد دلار می‌رسد که این یعنی نقدشوندگی و تعداد خریداران و فروشندگان در این صرافی به‌شدت بالاست.

این پلتفرم آنلاین به دلیل طیف گسترده‌ی کوین‌های موجود در آن، سرعت بالای معاملات، میزان کارمزد کم و کاربرپسند بودنش برای مبتدیانی که قصد دارند اولین قدم خود را در فضای ارزهای دیجیتال بردارند، بسیار مناسب است. مدیرعامل بایننس، یک فرد چینی‌الاصل به‌نام چانگ‌پنگ‌ ژائو (Changpeng Zhao) است، اما در جامعه ارزهای دیجیتال بیشتر با لقب سی‌زی (CZ) از او یاد می‌شود.

محدودیت توسط تحیریم

این نکته را در نظر داشته باشید که به دلیل تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران، حساب‌های کاربران ایرانی همیشه در خطر مسدود‌شدن هستن. این صرافی چندین بار اعلام کرده که تمایلی به میزبانی کشورهای تحت تحریم رو نداره. برای اینکه از شر مسدود شدن حساب قصر در برید باید چند نکته‌ی زیر رو رعایت کنید:

عدم استفاده از آی‌پی ایران

از آی‌پی ایران برای ورود به بایننس به هیچ وجه استفاده نکنید. می‌تونید با استفاده از نرم‌افزارهایی مثل Vpn آی‌پی خود را تغییر دهید. پیشنهاد ما اینه که یک آی‌پی ثابت یا همون VPS خریداری کنید و همیشه برای ورود به صرافی ازش استفاده کنید. مثلا اگه از آی‌پی کشور خاصی ثبت نام خود را انجام می‌دید، سعی کنید همیشه با آی‌پی همون کشور وارد صرافی بشید. از طرفی به دلیل قانون امریکا بهتره از آی‌پی این کشور استفاده نکنید.

پیشنهاد معامله‌گران حرفه‌ای استفاده از یک سرور مجازی (VPS) است. سرور مجازی را مانند یک کامپیوتر در نظر بگیرید که در یک کشور خارجی قرار دارد و همیشه روشن است و شما می‌توانید با گوشی یا کامپیوتر از راه دور به آن دسترسی پیدا کنید و از طریق آن وارد سایت بایننس شوید.

 

شماره موبایل ایرانی هرگز

دیدید برای تایید حساب کاربری ازتون یا شماره میخوان یا آدرس ایمیل؟ برای تایید حساب خود در صرافی بایننس شماره موبایل‌تون رو وارد نکنید. بعد از ثبت نام در بایننس باید تایید دوعاملی (2FA) حساب رو فعال کنید. برای اینکار یا باید شماره موبایل بدید یا می‌تونید با استفاده از نرم افزار Google Authenticator و وارد کردن کد داخل آن وارد حساب‌تون بشید. راه دوم برای ایرانی‌ها امن تره.

 

کارمزد صرافی بایننس

کارمزد صرافی بایننس به نسبت سطح کاربری متفاوته. هر معامله شامل یک کارمزد برابر یا 0.1 درصد میشه، به طور مثال افرادی که حجم معاملات ماهانه‌شان به زیر ۵۰ بیت کوین می‌رسد، برای هر معامله ۰.۱ درصد از مبلغ معامله را پرداخت می‌کنند.

اگر در معاملات خود از ارز دیجیتال بایننس کوین (BNB)، ارز دیجیتال داخلی بایننس، استفاده کنید، کارمزدها می‌توانند تا ۲۵ درصد کاهش یابند.

این نکته هم مهم است که بدانیم شرکت Binance، ارز دیجیتال خود به نام بایننس کوین (BNB) را راه‌اندازی کرد و در جولای سال ۲۰۱۷، از طریق عرضه‌ی اولیه کریپتوکارنسی‌اش، توانست ۱۵ میلیون دلار سرمایه جمع‌آوری کند.

در لیست رتبه‌بندی CoinMarketCap، صرافی Binance به لحاظ حجم معاملات رتبه‌ی دوم را در میان بزرگ‌ترین صرافی‌های کریپتو کسب کرده است و ترید در بایننس از محبوبیت بالایی برخوردار است

 

ارزهای پشتیبانی شده در بایننس

تعداد ارزهای پشتیبانی شده در بایننس بسیاری زیاد است و مشکلی نخواهید داشت, ولی در حال حاضر یک طرف معامله حتما باید یکی از این ارز ها باشد : بیت کوین, اتریوم, تتر یا همان USDT و BNB , یعنی به عنوان مثال شما نمی توانید ارز ریپل را مستقیما به ارز لایت کوین تبدیل کنید, ابتدا باید ریپل را به یکی از 4 ارز گفته شده تبدیل کنید, بعد ارز مورد نظرتان را خریداری کنید. تعدادی از ارزهای پشتیبانی شده در بایننس‌:

  • آرک
  • بیت کوین
  • بیتکوین کش
  • بیت کوین گلد
  • دش
  • ای او اس EOS
  • اتریوم
  • اتریوم کلاسیک
  • آیوتا ( بایننس یکی از صرافی های اصلی خرید IOTA است )
  • لایت کوین
  • نئو

و بیش از 40 دیگر…

 

محدودیت های بایننس

تقریبا میشه گفت توی بایننس محدودیتی در خرید و فروش نخواهید داشت. اما در بایننس دو نوع حساب کاربری وجود دارد. LEVEL 1 ‌و LEVEL 2 :

LEVEL 1 : حساب کاربری LEVEL 1 نیاز به هیچ گونه تاییدی ندارد و شما میتوانید تا سقف روزانه 2BTC خرید و فروش انجام دهید

LEVEL 2 : حساب کاربری LEVEL 2 نیاز به ارسال اسکن پاسپورت و مدارک شناسایی داره و محدودیت رو به 100BTC در روز افزایش میده، اما خب فک میکنم روزانه 2BTC نیاز خیلی از کاربرا رو پاسخ میده و عملا شما محدودیتی نخواهید داشت.

سرور مجازی خوب برای binance

  1. موقعیت سرور

سرور مجازی ترید Trade جهت خرید و فروش ارز های دیجیتال و یا ارزهای خارجی نظیر یورو، دلار و … ارائه می شود. این سرور ها با زیر ساخت پر سرعت و قدرتمند به بازرگانان اجازه می دهند تا با خیالی آسوده و بستری امن به خرید و فروش محصولات مد نظر خود و یا در بازار های بین المللی نمایند.

با توجه به موقعیت این سرور ها در خارج از کشور هیچ گونه محدودیتی ملیتی و جغرافیایی برای کاربران این سرور ها در نظر گرفته نخواهد شد .سرور مجازی ترید  در اروپا  ( آلمان ، فرانسه ، هلند ، انگلیس  ) کانادا و امریکا  را می توان هیده کرد. این سرور ها به صورت شبانه روزی فعال می باشند و شما می توانید هرگونه نرم افزاری را روی این VPS های Trading نصب و استفاده کنید.

به این نکته توجه کنید که سروری که تهیه میکنید مال کشور آلمان، فنلاند، هلند یا انگلیس یا هر کشور اروپایی باشه که مورد تحریم بایننس و یا اکسچنج های دیگر نباشد که طبق تجربه من در حال حاظر فنلاند و هلند مناسب است و پیشنهاد میدهیم. هیچ وقت نرید سرور امریکا رو بگیرید چون خود آمریکا هم توی بایننس تحریمه و فقط بعضی از ایالت های امریکا اجازه ترید کردن دارند. یا به طور اشتباهی هیچ وقت سرور ایران خریداری نکنید.

این نکته رو به خاطر داشته باشید که سرور های آلمان به تازگی دچار مشکلات متعدد از جمله تایید هویت و… شده( فعلا وضعیت اینطوریه ) و دیگر نمی شود از این سرور ها هم استفاده کرد. یکی از بهترین گزینه ها و بیشترین تقاضا برای سرور های هلند هست که مشکلی ندارد.

  1. پینگ سرور

سروری را تهیه کنید که کمترین میزان پینگ به ایران را داشته باشد وگرنه با تاخیر چند ثانیه ای می توان ضرر های جبران ناپدیری داشته باشد.

  1. رم سرور

سرور مجازی با رم 3 گیگ برای کار ترید در بایننس کافی میباشد. رم 1 خیلی کم است و خود ویندوز کل رم را اشغال میکند و فضایی برای باز کردن مرورگر و سرعت بیشتر را از ما میگیرد. رم 4 و بالاتر برای کسانی که حرفه ایی و تمام مدت ترید میکنند پیشنهاد میشود.

با توجه به اینکه ایران و بانکها و سیستم مالی ایران تحریم است و ایرانی ها اجازه تبادل پول را ندارند، ممکن است به زودی صرافی های ایرانی شناسایی و آدرس کیف پولهایشان به لیست سیاه صرافیهای خارجی اضافه شود پس در نتیجه کار از محکم کاری عیب نمیکنه و بهتره که از سرور های ایرانی استفاده نشه.

و در آخر باید بگم که سرور های هلند مجموعه نوین وی پی اس میتونه برای شما یک انتخاب عالی باشه مخصوصا الان که برای شما کاربری که این مقاله رو میخونی تخفیف گذاشته 😊

 

 

0 دیدگاهبستن دیدگاه‌ ها

ارسال دیدگاه

عضویت در خبرنامه

آخرین پست ها و مقالات را در ایمیل خود دریافت کنید

ما قول می دهیم که اسپم ارسال نشود :)