تورنت شبکه اشتراک فایل مشهور

سلام و عرض ادب خدمت تمامی کاربران عزیزم نوین بلاگ امید وارم در عالی ترین حالت خودتون باشید ، اشتراک فایل یکی از مهم ترین دقدقه های کاربران اینترنت ، با گذشت زمان و پیشرفت شبکه های اینترنتی ، فضاهایی برای اشتراک فایل ایجاد شدند که به کاربران این قابلیت را میدهند فایل های خود را به اشتراک بگذارند . تو این پست قصد داریم با یکی از بهترین ، قدیمی ترین و با کیفیت ترین شبکه های اشتراک فایل آشنا باشیم .

شبکه اشتراک فایل چیست ؟ تورنت چیست  ؟ مفهوم های مهم تورنت ؟ امنیت در تورنت چه گونه است؟ بهترین سرور برای ارسال فایل در تورنت ؟ و.. با تمام این موضوعات در این پست آشنا خواهیم شد .

 

شبکه اشتراک فایل چیست ؟

بهتره باهم از اول شروع کنیم ، اول با مفهوم کلی اشتراک گذاری آشنا بشیم ، اشتراک گذاری یعنی  از فایل ، جسم ، پرونده و یا هر چیز دیگه ای با چندین نفر به صورت مشترک استفاده کنیم ، خوب شبکه اشتراک گذاری اینترنتی هم یعنی یک فضا تحت وب که در آن می شود چیزی رو به اشتراک گذاشت . پس شبکه اشتراک گذاری فایل رو اگر بخوایم خیلی ساده بیان کنیم ، میتونیم بگیم به فضایی که در آن فایل ها اشتراک گذاشته می شود و افراد و کاربران اون شبکه میتوانند از آن فایل ها و.. استفاده کنند. جالبه بدونیم که این شبکه حتما لازم نیست روی یک سرور و یا یک وب باشد این شبکه میتواند روی سیستم شخصی ما باشد .

 

تورنت Torrent چیست ؟

خوب بریم سراغ اصل مطلب ، بدون شک شما تا کنون از شبکه تورنت استفاده کرده اید و یا حدالعقل نام و آوازه ی آن به گوش شما رسیده است . اگر بخوایم ساده بگیم شبکه تورنت یک پرتکل کامل بر اساس فناوری نقطه به نقطه (P2P) است . تورنت به کاربران خود این مجوز را داده است که بدون استفاده از یک منبع ثابت فایل های خود را دانلود کنند . در طی این سال ها و فعالیت شبکه تورنت ، این شبکه توانسته محبوبیت فوق العاده زیادی را بین کاربران خود داشته باشد . و این محبوبیت آنقدر زیاد است که نزدیک به 3.5 درصد از ترافیک مصرفی کل اینترنت به این شبکه اختصاص دارد . و اگر بخواهیم آماری باهم صحبت کنیم ، ماهانه در این شبکه نزدیک به 250 ملیون کاربر وجود دارد .

 

شاید جالب باشه که بدونید تورنت مانند سایر شبکه های اشتراک گذاری فایل یک شبکه متن باز یا اپن کد هستش و خوب وابستگی زیادی به همکاری کاربرانش در سراسر جهان دارد. تورنت در دنیای امروز به یک پرتکل دریافت فایل های پر حجم با سرعت بسیار بالا تبدیل شده است .

برخی از اصطلاحات مهم تورنت :

خوب حتما تا الان با مفهوم کلی تورنت آشنا شدید ، اگر تا اینجا اومدی یعنی به این شبکه علاقهمند شدی ، خوب پس بهتره باهم با بعضی از اصطلاح های مهم این شبکه آشنا بشیم ، اینطوری میتونیم ارتباط بهتری رو با این پرتکل برقرار کنیم .

Seeder: خوب اگر ما فایلی رو در این شبکه به اشتراک بگذاریم به ما به عنوان اشتراک گذارند یک فایل سید یا سیدر میگویند ، این کلمه در زبان فارسی به معنای بذرافشانی است

Tracker: در شبکه تورنت سرور هایی وجود دارد که نظم دهی و سازماندهی این شبکه را برعهده دارند . این سرور ها یک پل بین ارسال کننده و دریافت کننده فایل هستند ، به این سرور ها ردیاب یا ترکر میگویند.

Indexers: سایت هایی در پرتکل تورنت وجود دارد که فایل هایی که کاربران درخواست دارند را میشود در آنها پیدا کرد ، این وبسایت ها در واقع نقش موتور جستجو را ایفا میکنند ، و این قابلیت را به ما میدهند که در شبکه تورنت به دنبال فایل های تورنتی بگردیم ، به این سایت ها ایندکسر یا شاخص کننده گفته می شود .

Leecherجالبه بدونیم که در شبکه بزرگ تورنت افرادی هستند که امکان دانلود و یا آپلود فایل را غیر فعال میکنند و فقط به دانلود از این شبکه می پردازند . به این افراد لیچ یا لیچر گفته می شود که در زبان فارسی به معنای زالو یا مکنده هستند . خوب همنطور که حدس میزنید لیچر ها در شبکه بزرگ تورنت از محبوبیت خاصی برخوردار نیستند .

Client: نرم افزار هایی هستند که با استفاده و کمک از آنها میتوانیم فایل های تورنت را دانلود کنیم ، خوب با کمک این نرم افزار ما به شبکه تورنت متصل میشویم و با استفاده از ایندکسر ها میتوانیم فایل های مورد نظر خود را دانلود کنیم به این نرم افزار ها کلاینت نیز گفته می شود .

امنیت در تورنت :

برای همه ما امنیت یک موضوع اساسی است ، مهمه که بتونیم امنیتمون رو در همه حال و در هر شبکه ای حفظ کنیم و اینجاست که یک سوال برای ما پیش می آید ، آیا دریافت فایل از سرورها همیشه امن است ؟

در پست های قبلی باهم درباره بدافزار ها صحبت کردیم ، میدانیم که تعداد زیادی از بدافزار ها و ویروس های رایانه ای از طریق فایل های دانلودی سرور ها و کامپیوتر وارد سیستم ما میشوند و فعالیت خود را شروع میکنند . خوب اینکه یک فایل رو از یک منبع نا مطمئن دانلود کنیم هم باعث میشه که امنیت خودمون رو زیر سوال ببریم .

در رابطه با شبکه تورنت پیشنهاد می شود که از ایندکسر های معتبر و مطمئن استفاده کنیم ، بهتره بدونیم که بیشتر ایندکسر های معتبر قبل از اشتراک گذاری فایل برای کاربران ، اون فایل رو برسی میکنند .

همچنین راه حل های دیگه ای هم وجود دارد ، برای مثال پیشنهاد میشود از کلاینت ها و آنتی ویروس های معتبر و جدید استفاده کنیم ، باید بگم که زیاد جای نگرانی نیست چون کاربران هستند که تصمیم میگرند یک فایل دانلود و یا آپلود شود . در رابطه با کلاینت ها دوتا از بهترین کلاینت ها BitTorrent و uTorrent هستند که میتوانید از آنها استفاده کنید .

 

چه گونه میتوانیم از تورنت دانلود کنیم :

خوب خوب خوب ، به مرحله جذاب رسیدیم ، حالا باید ببینیم که چه طور باید از تورنت دانلود کنیم، خوب دانلود کردن از تورنت اصلا چیز پیچیده ای نیست ،

در مرحله اول باید یک کلاینت معتبر و جدید رو نصب کنیم که پیشنهاد ما BitTorrent و uTorrent هستن و در مرحله بعد دنبال تورنت مورد نظرمون بگردیم که میتونیم از ایندکسر های معتبر و قوی استفاده کنیم ، برای پیدا کردن ایندکسر هم کار زیاد سختی لازم نیست بکنیم فقط کافیه داخل گوگل یک سرچ کوچیک داشته باشیم ، مثلا سرچ کنیم best torrenting sites خوب با این سرچ یه لیست از بهترین ایندکسر هارو میتونیم پیدا کنیم . و در آخر هم فایل مورد نظرمون رو دانلود کنیم به همین راحتی .

راستی پیشنهاد میکنیم که بعد از دانلود کلاینت رو نبندید ، این کار باعث می شود که به عنوان سید برای سایر کاربران عمل کنید.

جالبه بدونیم که هر چه تعداد سید ها بیشتر باشه و تعداد لیچر ها کمتر باشه سرعت دانلود یک فایل بیشتر هستش پس سعی کنیم به عنوان سید عمل کنیم .

 

 

سروری مناسب برای تورنت کردن :

سرور های مناسب تورنت کردن چه ویژگی هایی رو باید داشته باشند ؟ این سوالی هستش که خیلی از کاربران از ما میپرسند که یک سرور تورنت چه ویژگی هایی رو داره : باید بدونیم که تورنت کردن در بعضی مواقع باعث نقض حقوق کپی رایت میشه و همین موضوع باعث میشه که خیلی از سرور ها ابیوز ارسال کنند و سرور از طرف دیتاسنتر مسدود بشه . پس باید سروری انتخاب بشه که با موارد کپی رایت مشکلی نداشته باشه . و همچنین سرعت و کیفیت فوق العاده خوبی رو داشته باشه .

پیشنهاد ما به شما دوستان سرور هلند مجموعه نوین وی پی اس هستش ، این سرور ها هیچ مشکلی با قوانین کپی رایت ندارند و برای شما ابیوز ارسال نمیکنند .

سرور مجازی ssd هلند :

سرویس های SSD مورد استفاده از سری دیتاسنتر ادیشن INTEL SSD Datacenter Edition بهره میبرند که کیفیت بسیار بالایی نسبت به دیگر SSD درایو های موجود در بازار را دارند . یکی از تفاوت های عمده این سرور ها سرعت هارد بسیار بالای آن می باشد . این سرویس ها مناسب برای کسانی هست که نیاز به هارد بسیار پرسرعت و پردازش سریع دارند لازم به ذکره تمامی سرورها بر پایه مجازی ساز KVM با قابلیت تحویل آنی پس از پرداخت راه اندازی شده اند که با منابع کاملا اختصاصی در خدمتتون خواهیم بود.

 

نوین وی پی اس ، ارائه دهنده نوین ترین خدمات سرویس دهی و میزبانی

0 دیدگاهبستن دیدگاه‌ ها

ارسال دیدگاه

عضویت در خبرنامه

آخرین پست ها و مقالات را در ایمیل خود دریافت کنید

ما قول می دهیم که اسپم ارسال نشود :)